نقدها: شمشیر دولبه ادبیات ایران ... اینجا فتحالله بینیاز: اژدهاکشان اثری مدرنيستي است و از ادبيات شفاهي بهره ميگيرد محمدرضا گودرزی: این داستانها از يك بُعد، مدرن هستند و از يك بُعد اسطورهاي
عبدالعليدستغيب: علیخانی داستانی پدید آورده کاملا بومی و غیر اقتباسی دكتر روشنك پاشايي(كارگزاران): زمان داستانها از روزگاران کهن تا اکنون است ميترا داور: (مجله اينترنتي مرور) اژدهاکشان گاميست در احیای ادبیات بومي شهرنوش پارسی پور (رادیو زمانه): حضرتقلی اژدهاکشان، یک اسم اساطیرواری دارد فريدون حيدري مُلكميان: (مجله ماندگار) معشوقهکشان یا واپسين تعبير رؤياهاي بدوي م.ع. سپانلو، بنيفاطمه و پنهاني : (همشهري) داستانهاي خوفانگيز اژدهاکشان اميد بينياز: (مجله بخارا) اينجا ميلك است؛ پاتوق رئاليسم بومي ايران سپيده جديري: ( اعتماد ملي) بر پايه داستانيكردن خرافهها و باورها شكل ميگيرند محسن فرجي: (اعتماد ملي) در اژدهاکشان موفق به خلق دنياي داستاني خود شده مريمحسينيان: ( قدس) علیخانی، خواسته يا ناخواسته به فرم هم نزديك شده است سيده رباب ميرغياثي (اعتماد ملي): نویسنده، ناخودآگاه پاي در كفش مردم نگاران كرده محسن حكيممعاني(همشهري): مجموعه قبلي پر بود از واژه هاي نامانوس محلي طلا نژادحسن: به کارگیری افسانه و تا حدود زیادی به روز کردن آن آراز ایلخچویی: می توانست خیلی بهتر باشد ولی یک عنصر اساسی غایب است علی قانع: (فرهنگ آشتی) ... تلاشی برای وصل ادبیات بومی به ادبیات داستانی بهنام ناصح: (ماندگار) يك شاهكار ادبي نيست ولی يك موفقيت محسوب ميشود محمد مطلق: (روزنامه ايران) پشت سرت را نگاه نكن، اژدهاكشان است محمدهاشم اكبرياني (م.مهاب): ( اعتماد) حادثه شگفتی ندارند اما خواندني هستند مجتبي پورمحسن: (راديو زمانه) علیخانی همچنان بیشتر پژوهشگر است تا ... ساير محمدي: (كتاب هفته) چقدر از شیوه و شگرد رئاليسم جادويي بهره گرفتهايد؟ مریم حسینیان: اگر "میلک" را از شما بگیرند، از کجا داستان می نویسید؟